Madordning

Vi har kostordning i børnehaven, hvilket betyder at vi hver dag får lavet sund og nærende frokost af vores køkkenassistent.

Morgenmad

Vi tilbyder morgenmad hverdag indtil ca. kl. 7.30; morgenmaden er en hyggestund, hvor både børn og personale har mulighed for at få en rolig start på dagen. Der bliver serveret frokost for alle børnene hver dag. Frokost måltidet vil bestå af en blanding af rugbrød og varm mad. Madplanen hænger i garderoben ved afhentnings skemaet. Derudover skal jeres barn medbringe 1 eftermiddags madpakke hverdag. Madpakken stilles i det nederste køleskab ved indgangen. Husk navn på børnenes madpakker så vi undgår forvirrede og ulykkelige børn omkring spisestid, som ikke kan finde deres madpakke. Af samme grund er det vigtig med navn på madpakken; det er ikke sjovt, når en anden har spist af ens mad! Tænk på, at madpakken skal være nem at håndtere for jeres barn, dvs. at låget på madkassen nemt kan tages af og på, og at poser faktisk ikke er så nemme at åbne for et barn. Indholdet i madpakken skal også være nemt at håndtere for barnet, især når vi er skoven er det vigtigt at maden er lige til at gå til, da frokosten hér jo indtages under primitive forhold, uden borde, stole og ikke mindst uden en håndvask til rådighed!

Frokost

Spiser vi ca. kl. 11 på hver vores stue eller gerne på legepladsen hvis vejret tillader det. Når man ikke kan spise mere, skal man rydde op efter sig og sætte sig på madrassen på Ulvestuen eller i Lejligheden; det giver os andre mulighed for at spise færdig i fred og ro. Når de fleste er færdige, læser vi en bog højt eller synger sammen; dette foregår ofte i aldersopdelte grupper. Vi lægger vægt på, at det skal være hyggeligt, når vi spiser; der skal være tid til at tale sammen og lytte til hinanden. Vi ønsker derfor ikke at tvinge børnene til at sidde ved bordet i en vis tid, men vi er selvfølgelig opmærksomme på, at børnene får spist det de har brug for og opfordrer dem også evt. til at blive siddende for samværets skyld.

Eftermiddagsmad

Spiser vi ca. kl. 14 (næsten) altid på legepladsen.

Vi drikker vand til alle måltider, og børnene skal hver dag medbringe en drikkedunk (med frisk vand) med navn på.

Hans Brogesparkens kontrolrapport hos Fødevarestyrelsen: http://www.findsmiley.dk/27321