Start i børnehaven

Ca. 14 dage før jeres barn skal starte i børnehaven, vil I få tilsendt et velkomstbrev. Heri står bl.a. hvilken gruppe jeres barn skal høre til og hvem af os voksne, der skal fungere som kontaktperson. Kontaktpersonen er en voksen fra gruppen, som vil være ekstra opmærksom på jeres barns trivsel samt varetage den primære kontakt med jer. Jeres barn vil også få tilknyttet et kontaktbarn, dvs. et stort barn, som har den særlige opgave, at være med til at vise jeres barn til rette i børnehaven.

I brevet opfordrer vi jer til at komme på besøg, så jeres barn kan se børnehaven og de voksne og børn der går dér. Derudover er det rart for alle parter - både forældre, barn og personale – at få hilst på hinanden inden starten.

Vi vil gerne aftale med jer, hvordan jeres barns start i børnehaven skal forløbe, da det er meget individuelt hvilke behov det enkelte barn (og I som forældre) har. Nogle børn har brug for en langsom start, hvor forældrene bruger lidt tid sammen med barnet i børnehaven, nogle skal have en periode med små korte dage, mens andre ikke kan få smidt forældrene hurtigt nok ud! Alt dette vil vi gerne forsøge at tage hensyn til i samarbejde med jer.